برگزاری دویست و شصت و چهارمین جلسه کارگروه علمی مرکز آموزش‌های غیرحضوری

شناسه خبر : 162215

1404/07/20

تعداد بازدید : 21

برگزاری دویست و شصت و چهارمین جلسه کارگروه علمی مرکز آموزش‌های غیرحضوری
دویست و شصت و چهارمین جلسه کارگروه علمی مرکز آموزش‌های غیرحضوری در سال 1404 برگزار شد.

با تأییدات خداوند متعال و استعانت از حضرت ولیعصر (عج)، صد و شصت و دومین کارگروه علمی پایان‌نامه‌های تفسیر و علوم قرآن، مورخ 1404/07/07 معاونت پژوهش مرکز آموزش‌های غیرحضوری برگزار شد. در این جلسه، 13 طرح اجمالی با عناوین (بررسی تطبیقی خواسته های عقلانی وغیرعقلانی از منظر آیات و روایات)، (بررسی تطبیقی کیفیت تفسیر سکوت‌های قرآنی در المیزان، مجمع البیان و فی ظلال القرآن)، (بررسی موارد ارتباط صفت رحیم در فواصل با محتوای آیات)، (بررسی موارد ارتباط صفت غفور در فواصل آیات با محتوای آن‌ها)، (بازخوانی نقش مفهوم رضا در ارتقای هوش معنوی از منظر آموزه‌های قرآنی و روانشناسی)، (تحلیل تطبیقی مفهوم رضا در قرآن با مفهوم پذیرش و رضایت در رویکرد روان شناسی مثبت‌گرا؛ ارائه الگوی کاربردی برای سلامت روان)، (نقش عدالت در ایجاد عدالت اقتصادی در آیات و روایات)، (بررسی تطبیقی مفهوم معروف براساس تفاسیر المیزان، الکشاف و مفاتیح‌الغیب)، (نقش والدین کنترل‌گر بر شکل‌گیری عزت نفس فرزندان از منظر آیات و روایات)، (آثار صدقه در رشد معنوی و تربیتی فرد از منظر آیات و روایات)، (رویکرد قرآنی مقابله با سوءظن در خانواده)، (مفهوم‌شناسی سکینه در آیه 21 سوره روم از منظر تفاسیر عرفانی)، (گونه‌شناسی لقای الهی در تفاسیر روایی) و سه طرح تفصیلی با عناوین (تفسیر تحلیل سراج بودن پیامبر اکرم (ص) از دیدگاه آیات و روایات با تأکید بر آیات 445 و 46 از سوره احزاب)، (تحلیل ادبی، روایی و کلامی آیه 27 سوره اعراف) و (بررسی موارد ارتباط صفت علیم در تناسب معنایی فواصل با محتوای آیات) ارزیابی شد.

موضوعات مصوب:

  • بررسی موارد ارتباط صفت رحیم در فواصل با محتوای آیات
  • نقش مفهوم رضا در مولفه‌های هوش معنوی از منظر آیات و روایات
  • تحلیل تطبیقی مفهوم رضا در قرآن با مفهوم پذیرش و رضایت در رویکرد روان شناسی مثبت‌گرا
  • تحلیل تفسیری (ادبی، روایی و فقهی) آیه 36 حج
  • تحلیل تفسیری (ادبی، روایی، فقهی و عرفانی) آیه 21 روم