چکیده
	هدف تحقیق حاضر، تبیین شاخصه های علم آموزی بانوان با تاکید بر اندیشه مقام معظم رهبری است. روش پردازش اطلاعات توصیفی تحلیلی و نحوه گردآوری، کتابخانه ای است. حضور علمی بانوان علاوه بر تقویت هویت فردی، میتواند فرهنگ جامعه را اصلاح و زمینهساز عدالت اجتماعی شود. پیوند علم و ایمان از دیگر اصول کلیدی در بیانات ایشان است که بر لزوم همراهی دانش با اخلاق و معنویت تأکید دارد. علمآموزی زنان، علاوه بر ایفای نقش مؤثر در خانواده، آنان را قادر میسازد تا در عرصههای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقشآفرینی کنند و الگویی شایسته برای نسلهای آینده باشند. رهبر انقلاب همچنین بر ضرورت رفع موانع آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر برای بانوان در تمامی نقاط کشور تأکید دارند. همچنین با توجه به اهمیت مقوله عدالت اجتماعی و تساوی فرصتها برای زنان در جامعه، تحقیق تلاش دارد تا بر اساس فرمایشات رهبری، راهکارهای عملی جهت رفع موانع آموزشی و فراهم آوردن بسترهای مناسب برای پیشرفت علمی بانوان بررسی شود. در این راستا، توصیههای رهبر انقلاب در مورد برابری آموزشی و نقش علمی زنان در جامعه مورد تحلیل قرار میگیرد.
	
	واژگان کلیدی: علم آموزی، شاخصههای علم آموزی بانوان، مقام معظم رهبری.